اطلاعات اطلاعات .

اطلاعات

چرا دست ميلرزد

لرزش دست در بين افراد مسن شايع تر است اما گاهي برخي از جوانان نيز به آن دچار مي شوند. بايد ديد اين لرزش در چه سني از فرد بروز پيدا كرده است و دليل آن چيست. گاهي دليل اين كه چرا دست ميلرزد مي تواند بيماري زمينه اي باشد و گاهي نيز تحريك بيش از حد دست سبب بروز آن مي شود. در كل بايد براي يافتن دلايل لرزش دست ابتدا آن را شناخت و سپس با توجه به علل ايجاد آن به دنبال راهي براي درمان بود. در اين مقاله به بررسي لرزش دست و درمان آن مي پردازيم.

 

لرزش دست و انواع آن

لرزش دست حالتي است كه فرد موقع انجام كار يا استراحت دستانش قرار ندارند و مي لرزند. اين مشكل ممكن است موقتي يا دائمي باشد. بسته به سني كه فرد در آن قرار دارد معمولا اين لرزش مي تواند دليل بر بيماري زمينه اي يا يك اختلال حركتي قلمداد شود.

 

انواع لرزش دست

·       لرزش فعاليتي دست

اين حالت زماني است كه فرد در هنگام كار دستش دچار لرزش شده و نمي تواند كارش را درست انجام دهد.

·       لرزش استراحتي دست

اين حالت به زماني گفته مي شود كه فرد در استراحت است اما دستش مي لرزد، مثلا در زماني كه جايي نشسته يا دراز كشيده است.

گاهي لرزش بصورت ارثي به افراد منتقل مي شود كه به آن لرزش اساسي مي گويند. در اساس اين لرزش بصورت ژن بروز كرده و فرد در هر سني كه باشد دچار آن است.

 

علل شايع لرزش دست

·       بيماري ms

بيماري ام اس كه در آن سلول هاي عصبي مورد حمله قرار مي گيرد، باعث اخلال در حركت صحيح شده و با آسيب تارهاي عصبي اندام ها دچار لرزش مي شوند.

·       عارضه آسيب به مغز و سكته مغزي

آسيب ديدن مخچه انسان به دليل ضربه باعث اختلال در حركت يا كنترل دست مي شود كه لرزش دست را امكان پذير مي نمايد. در سكته مغزي نيز لخته هاي خون مسير رگ هاي مغزي را مسدود مي كند و كم كم به دليل نرسيدن غذا و اكسيژن برخي سلول هاي مغزي مي ميرند و حركات مختل مي شود.

·       پاركينسون

در بيماري پاركينسون لرزش دست كاملا طبيعي است زيرا در اين بيماري، فرد كاملا كنترل قواي حركتي خود را از دست مي دهد.

 

درمان لرزش دست

عوامل ديگري نظير اضطراب، تيروئيد پركار و مصرف برخي داروها باعث لرزش دست مي شود. بايد براي درمان اين مشكل يا بيماري هاي زمينه اي به پزشكان متخصص مغز و اعصاب مراجعه كرد. در اپليكيشن دكتر دكتر مي توان نوبت اينترنتي از بهترين متخصصان دريافت كرد و بصورت آنلاين مشاوره گرفت و ويزيت شد.


برچسب: نوبت پزشكان آنلاين،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۸:۳۹ توسط:تحريريه موضوع: نظرات (0)