اطلاعات اطلاعات .

اطلاعات

راه اندازی کمپین تبلیغاتی آنلاین چگونه است

کمپین‌های تبلیغاتی یک استراتژی بازاریابی مهم برای انواع مختلف کسب و کارهایی هستند که می‌خواهند آگاهی از برند و درآمد برند خود را افزایش دهند.

در فرایند ایجاد و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، فاکتورهای متعددی نقش دارند، اینکه هدف اصلی آن چه باشد، از طریق چه کانالی ارائه شود، نوع محتوای آن در چه قالبی ارائه شود و … از جمله مهم‌ترین فاکتورها برای شکل دادن به یک نمونه کمپین تبلیغاتی موفق به شمار می‌روند.

یک کمپین تبلیغاتی چیست؟
یک کمپین تبلیغاتی، مجموعه‌ای از تبلیغات است که حول یک پیام واحد می‌چرخد و قصد آن دستیابی به یک هدف خاص است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک کمپین تبلیغاتی آنلاین را برای دستیابی به یکی از اهداف زیر ایجاد کند:

برای ایجاد آگاهی از برند برای یک محصول جدید
برای افزایش فروش یک محصول یا خدمات
برای ایجاد لید با درخواست از افراد برای ثبت نام در لیست ایمیل یا پیشنهاد رایگان دیگری
در این مقاله، تمرکز ما بر روی کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین است. کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین بسیار قدرتمند هستند زیرا فعالیت آنلاین بسیار قابل اندازه‌گیری است.

هرچه داده و معیارهای بیشتری را در مورد روش‌های تعامل افراد با تبلیغات جمع آوری کنید، بهینه‌سازی آن تبلیغات در رسانه های اجتماعی برای دستیابی به نتایج بهتر با هزینه کمتر،‌ راحت‌تر خواهد بود.

به عنوان مثال برای طراحی و راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، نوع محتوای آن بستگی به هدفی دارد که در نظر گرفته‌اید؛ اگر هدف، افزایش نرخ بازدید از وب‌سایت است، باید به فکر تولید محتوایی باشید که مخاطب را به سمت کلیک کردن روی آدرس وب‌سایت در بایو، ترغیب کند.

این ترغیب باید هم در محتوای متنی و هم در محتوای بصری کمپین شما برجسته باشد تا مخاطب نسبت به انجام چنین فعالیتی تمایل نشان دهد.

در طراحی یک کمپین تبلیغاتی توجه به این نکته ضروری است:

کمپین‌های تلبلیغاتی چیزی بیش از تبلیغ‌های چشم‌نواز و محتواهای جذاب هستند. محتوای جذاب و طراحی بصری در روند تأثیرگذاری روی مخاطبان بسیار تأثیرگذار است.

اما قبل از طراحی و تولید چنین محتوایی باید به عوامل دیگری نیز توجه کنیم: تحقیقات بازار، شناخت مخاطبان، شناسایی اهداف تجاری و تحقیق کلمات کلیدی، در خط مقدم طراحی کمپین‌های تبلیغاتی قرار دارند.

بنابراین فرایند رسیدن به یک برنامه تبلیغاتی درست از مراحل متعددی عبور می‌کند:

ابتدا باید هدف از کمپین را مشخص کنیم. در گام بعد باید تحقیقات بازار و شناسایی مخاطبان را در دستور کار قرار دهیم تا در نهایت با مشخص کردن کلمات کلیدی مرتبط، محتوای مناسبی را هم از نظر متنی و هم از نظر بصری تولید کنیم.

در پایان نیز باید آن را در مناسب‌ترین کانال ارتباطی منتشر کنیم تا به دست مخاطبان واقعی خود برسد و هدف اصلی آن تحقق پیدا کند.

برخی از انواع کمپین تبلیغاتی آنلاین
کمپین‌های گوگل ادز
کمپین‌های تبلیغاتی فیسبوک
سایر انواع کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی

منبع : آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۴:۵۳ توسط:تحریریه موضوع: نظرات (0)