اطلاعات اطلاعات .

اطلاعات

درد لمینت دندان چقدر است و آیا خیلی درد دارد


این سوالی است که ذهن بیماران را به خود مشغول می کند و کاملا قابل درک است. به هر حال، اضطراب دندانپزشکی تقریبا نیمی از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و ذهنیت نادرستی در مورد لمینت دندان وجود دارد. برخلاف آنچه که تصور می شود، کار آماده سازی و نصب لمینت ها بسیار ساده است و ناراحتی چندانی به همراه ندارد.

بسیاری از دندانپزشک ها برای مراحل اولیه لمینت دندان کمی بی حسی کننده یا بی حسی موضعی را برای شروع درمان به کار می گیرد. وقتی دهان بیمار بی حس شد، بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند. بیشتر بیماران با دو تا چهار لمینت هیچ دردی را طی انجام این روند درمانی تجربه نمی کنند.

بیمارانی با هشت لمینت یا بیشتر ممکن است کمی احساس درد در لثه یا فک را احساس کنند. این ناراحتی و درد معمولا خفیف است و با داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه برطرف می شود.

 

آیا قرار دادن لمینت درد دارد؟
قرار دادن یا کاشت لمینت دندان یک فرآیند ساده و بدون درد است. ابتدا، دندانپزشک بررسی می کند که لمینت به درستی بر روی دندان نصب شود. سپس، یک باندینگ مخصوص را برای قرار دادن لمینت بر روی دندان طبیعی به کار می گیرد. در نهایت، دندان در معرض یک نور خاص قرار می گیرد تا از اتصال محکم آن اطمینان حاصل شود.

در طول این فرآیند بیمار درد خاصی را تجربه نمی کند، اما عادت کردن به تغییراتی که در دهان به وجود آمده اند چند هفته طول می کشد. این عوارض موقتی هستند. در صورتی که بعد از قرار دادن لمینت ها درد زیادی را تحمل می کنید، حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید. شما نباید درد داشته باشید، دندانپزشک علت اصلی را تشخیص داده و اصلاحات لازم را انجام می دهد.

در صورتی که درد لمینت برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد، می تواند نشانگر وجود یک مشکل دیگر در دهان و دندان باشد. ازجمله این مشکلات می توان به تراز نبودن لمینت بعد از کاشت، آسیب دیدن دندان زیر لمینت، التهاب و عفونت لثه ها، ایجاد مشکل در ریشه دندان هنگام فرآیند کاشت یا حتی آسیب دیدن خود لمینت اشاره کرد.

نحوه به حداقل رساندن درد لمینت دندان
اگر به لمینت دندان به عنوان یک گزینه زیبایی فکر می کنید، اما نگران درد فرآیند آن هستید بهتر است به یک دندانپزشک مشورت کنید. او مراحل انجام لمینت و تمام مشکلات مربوط به آن را برای شما توضیح خواهد داد.

درد حاصل از لمینت دندان بسیار خفیف است، اما گزینه هایی برای به حداقل رساندن درد بیماران مضطرب وجود دارد. به عنوان مثال، دندانپزشک می تواند سدیشن دندانپزشکی یا همان بیهوشی دندانپزشکی را برای از بین بردن احساس ناراحتی در طول فرآیند به بیمار پیشنهاد دهد. گزینه دیگر استفاده از لمینت های دندان متحرک است که به سادگی و راحتی روی دندان قرار می گیرند.

در کلینیک دندان پزشکی اسنودنت نگران درد و کیفیت لیمینت های خود نباشید. اسنودنت دارای لابراتوار اختصاصی است و لمینت ها آنجا ساخته می شودند و این فرایند زیر نظر پزشک متخصص است. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

منبع: https://snowdentclinic.com/articles/does-dental-laminate-hurt-how-long-it-last/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۸:۰۲ توسط:تحریریه موضوع: نظرات (0)