اطلاعات اطلاعات .

اطلاعات

مراحل بازسازی ساختمان و خانه های قدیمی


افرادی که قصد بازسازی خانه قدیمی و ساختمان های خود را دارند؛ باید به این نکته توجه داشته باشند که هرقدر در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز تلاش بیشتری داشته باشند و مشکلاتی که ساختمان را تهدید می کند را بشناسند؛ در امر باز سازی موفق تر هستند. خانه های قدیمی به خصوص آن هایی که عمرشان از سی سال تجاوز می کند، نیاز به مرمت و توجه ویژه ای دارد و هزینه خود را می طلبد. بازسازی کار تدوین شده ای است که باید طبق مراحل خاصی پیش برود:

اول) تهیه چک لیستی از موارد نیاز به بازسازی
در اولین قدم، چک لیستی از مواردی که نیاز به بازسازی دارد را تهیه کنید. تمامی پوسیدگی ها، فرسودگی ها و خرابی ها را بشناسید و به مواردی مانند سیم کشی برق، لوله کشی و عایق کاری ساختمان توجه نمایید. اصلاح ترک های روی دیوارها، شکاف های موجود در الوارها و قاب های زنگ زده فولادی را در اولویت قرار دهید. تعمیر و بازسازی آشپزخانه به عنوان قلب ساختمان، سرویس های بهداشتی اعم از توالت و حمام از مواردی هستند که بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهند. انتظارات و منابع مالی خود را در نظر بگیرید و خواسته‌های خود را بدون بلندپروازی و به طور دقیق مشخص کنید.

دوم) مشاوره با پیمانکار
بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی به افرادی متخصص که به دانش فنی مجهز هستند نیاز دارد. صحبت و مشورت با افراد ذی صلاح، کمک موثری در شناخت دقیق تر از شیوه ی اجرای بازسازی منزل دارد. از این رو یافتن بهترین شرکت بازسازی ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پیمانکار با بررسی بنا و مطالعه چک لیست شما و مصالحی که می‌خواهید استفاده شوند و همینطور با در نظر گرفتن بودجه پیشنهادی شما، طرح اولیه ای را ارائه می دهد. فراموش نکنید که هزینه کار و زمان بندی دقیق اجرای بازسازی در قرار داد نهایی با پیمانکار را صراحتا قید کنید.

سوم) مرحله تخریب
در این مرحله در حذف و تخریب بخش هایی از ساختمان، که نیازمند رعایت دقیق اصول و مقررات امنیتی می باشد، دقت بفرمایید. برای تخریبی ایمن، رعایت موارد زیر، پس از عقد قرارداد با پیمانکار و انجام مشاوره های لازم و تایید نقشه الزامی می باشد:

در اولین قدم، تجهیزات ایمنی مناسب را در عابر پیاده نصب نمایید.
از قطع آب و گاز در لوله کشی های ساختمان اطمینان حاصل کنید
جریان برق سیم کشی ها را مسدود نمایید.
تمام تاسیسات مکانیکی مانند شیرآلات، در و پنجره ها و کابینت ها را جدا کنید.
به تخریب کاشی ها وسرامیک های کف خانه و سرویس بهداشتی و آشپزخانه بپردازید.
تخریب دیوارهای غیرباربر که نیازی به مجوز شهرداری ندارد را شروع کنید.

چهارم) مرحله ساخت
حال که بخش های اضافه خانه، حذف شده است؛ مطابق با موارد مشخص شده و طراحی بخش های جدید به پیش بروید و با بهره گیری از افراد متخصص و مصالح با کیفیت، مرحله ساخت را انجام دهید که شامل موارد زیر می شود:

ساخت دیوار و سیمان کاری کف پذیرایی،اتاق خواب‌ها و عایق کاری سرویس‌های بهداشتی پس از خشک شدن سیمان
اجرای لوله کشی و برق کشی بر اساس طرح جدید
گچ کاری و تکمیل دیوارهای قدیمی و جدید و بازسازی سقف و اجرای انواع سقف‌های کاذب
اجرای کاغذ دیواری یا نقاشی و رنگ آمیزی دیوارها
نصب تجهیزات الکتریکی مانند کلید، پریز و نورپردازی
نصب در و پنجره‌های جدید
اجرای کابینت‌های جدید و نصب شیرآلات، سینک و روشویی در آشپزخانه
اجرای نمای جدید ساختمان

پنجم) بازرسی نهایی
پس از پایان عملیات ساخت و برای راضی بودن از نتیجه کار، تمام بخش‌های بازسازی شده را به دقت مورد بررسی قرار دهید و هر گونه کمبود و نقص در کاررا به اطلاع پیمانکار برسانید. پیمانکار موظف است طبق قراردادی که با مالکان ساختمان منعقد کرده تمامی جزئیات توافق شده را به اجرا درآورد.

مرحله آخر) پاکسازی و تمیزکاری نهایی
پس از پایان کار اجرایی ساختمان، پیمانکار موظف است تمامی مصالح اضافه باقیمانده از بازسازی ساختمان را از محیط پاکسازی نموده و در محل مناسب تخلیه نماید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۲:۴۳ توسط:تحریریه موضوع: نظرات (0)