اطلاعات اطلاعات .

اطلاعات

راه اندازي كمپين تبليغاتي آنلاين چگونه است

كمپين‌هاي تبليغاتي يك استراتژي بازاريابي مهم براي انواع مختلف كسب و كارهايي هستند كه مي‌خواهند آگاهي از برند و درآمد برند خود را افزايش دهند.

در فرايند ايجاد و راه‌اندازي كمپين‌هاي تبليغاتي، فاكتورهاي متعددي نقش دارند، اينكه هدف اصلي آن چه باشد، از طريق چه كانالي ارائه شود، نوع محتواي آن در چه قالبي ارائه شود و … از جمله مهم‌ترين فاكتورها براي شكل دادن به يك نمونه كمپين تبليغاتي موفق به شمار مي‌روند.

يك كمپين تبليغاتي چيست؟
يك كمپين تبليغاتي، مجموعه‌اي از تبليغات است كه حول يك پيام واحد مي‌چرخد و قصد آن دستيابي به يك هدف خاص است. به عنوان مثال، يك شركت ممكن است يك كمپين تبليغاتي آنلاين را براي دستيابي به يكي از اهداف زير ايجاد كند:

براي ايجاد آگاهي از برند براي يك محصول جديد
براي افزايش فروش يك محصول يا خدمات
براي ايجاد ليد با درخواست از افراد براي ثبت نام در ليست ايميل يا پيشنهاد رايگان ديگري
در اين مقاله، تمركز ما بر روي كمپين‌هاي تبليغاتي آنلاين است. كمپين‌هاي تبليغاتي آنلاين بسيار قدرتمند هستند زيرا فعاليت آنلاين بسيار قابل اندازه‌گيري است.

هرچه داده و معيارهاي بيشتري را در مورد روش‌هاي تعامل افراد با تبليغات جمع آوري كنيد، بهينه‌سازي آن تبليغات در رسانه هاي اجتماعي براي دستيابي به نتايج بهتر با هزينه كمتر،‌ راحت‌تر خواهد بود.

به عنوان مثال براي طراحي و راه‌اندازي يك كمپين تبليغاتي در اينستاگرام، نوع محتواي آن بستگي به هدفي دارد كه در نظر گرفته‌ايد؛ اگر هدف، افزايش نرخ بازديد از وب‌سايت است، بايد به فكر توليد محتوايي باشيد كه مخاطب را به سمت كليك كردن روي آدرس وب‌سايت در بايو، ترغيب كند.

اين ترغيب بايد هم در محتواي متني و هم در محتواي بصري كمپين شما برجسته باشد تا مخاطب نسبت به انجام چنين فعاليتي تمايل نشان دهد.

در طراحي يك كمپين تبليغاتي توجه به اين نكته ضروري است:

كمپين‌هاي تلبليغاتي چيزي بيش از تبليغ‌هاي چشم‌نواز و محتواهاي جذاب هستند. محتواي جذاب و طراحي بصري در روند تأثيرگذاري روي مخاطبان بسيار تأثيرگذار است.

اما قبل از طراحي و توليد چنين محتوايي بايد به عوامل ديگري نيز توجه كنيم: تحقيقات بازار، شناخت مخاطبان، شناسايي اهداف تجاري و تحقيق كلمات كليدي، در خط مقدم طراحي كمپين‌هاي تبليغاتي قرار دارند.

بنابراين فرايند رسيدن به يك برنامه تبليغاتي درست از مراحل متعددي عبور مي‌كند:

ابتدا بايد هدف از كمپين را مشخص كنيم. در گام بعد بايد تحقيقات بازار و شناسايي مخاطبان را در دستور كار قرار دهيم تا در نهايت با مشخص كردن كلمات كليدي مرتبط، محتواي مناسبي را هم از نظر متني و هم از نظر بصري توليد كنيم.

در پايان نيز بايد آن را در مناسب‌ترين كانال ارتباطي منتشر كنيم تا به دست مخاطبان واقعي خود برسد و هدف اصلي آن تحقق پيدا كند.

برخي از انواع كمپين تبليغاتي آنلاين
كمپين‌هاي گوگل ادز
كمپين‌هاي تبليغاتي فيسبوك
ساير انواع كمپين‌هاي تبليغاتي در رسانه‌هاي اجتماعي

منبع : آژانس تبليغات ديجيتال مگنت

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۴:۵۳ توسط:تحريريه موضوع: نظرات (0)