اطلاعات اطلاعات .

اطلاعات

ساعت معاملات بازار مالی جهان و انواع آن ها

 

فارکس
فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که سرمایه گذاران و معامله گران، ارز کشورهای مختلف را نسبت به هم معامله می کنند. در فارکس ارز کشور های مختلف مانند یک جفت نسبت بهم تعریف و معامله می شوند. به طور مثال جفت ارز EURUSD نسبت ارز اتحادیه اروپا (یورو) به دلار آمریکا است که معامله گران می توانند خرید یا فروش این نماد را انجام دهند.
ساعت معاملاتی فارکس
بازار فارکس در روز دوشنبه ساعت ۱:۳۰ بامداد باز می شود و معاملات در آن ، در طول هفته به صورت تمام وقت ، تا روز شنبه ساعت ۱:۳۰ بامداد که بسته می شود، قابل انجام است.

ارز دیجیتال
ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی بازار مالی نو ظهوری است که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه و علاقه معامله گران و سرمایه گذارن قرار گرفته است.ارز دیجیتال شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است و به این پول دیجیتال رمز ارز هم گفته می شود.
ساعت معاملاتی ارز دیجیتال
ارز های دیجیتال به صورت ۲۴ ساعت در طول هفته بدون تعطیلی در ترندو قابل معامله است. یکی از ویژگی های منحصر بفرد ارز دیجیتال بدون تعطیلی بودن است و می توان هر زمان از شبانه روز معامله کرد.

بیشتر بخوانید: جفت ارز چیست

فلزات گرانبها
فلزات گرانبها به دلیل گستردگی تجاری ، صنعتی و ارزش اقتصادی بالایی که دارند همیشه مورد توجه سرمایه گذارن و معامله گران هستند . بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران به دلایل مختلف علاقه ویژه ای به معامله فلزات از جمله طلا و نقره دارند.
ساعت معاملاتی فلزات گرانبها
فلزات گرانبها در طول ایام هفته، از روز دوشنبه تا روز شنبه و از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد روز بعد قابل معامله هستند. معامله فلزات گرانبها در روز یکشنبه و همچنین در طول ایام هفته بین ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد تا ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد متوقف می شود.

انرژی
بازار انرژی به دلیل نقدینگی بسیار بالا ، نوسان قیمتی و همچنین وابستگی شدید اقتصاد جهانی به آن ، مورد توجه بسیاری از معامله گران و سرمایه گذران جهت کسب سود می باشد..
ساعت معاملاتی انرژی
زمان معامله نماد انرژی همانند فلزات گرانبها در طول ایام هفته، از روز دوشنبه تا روز شنبه و از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد روز بعد می باشد.همچنین معامله این نماد نیز در روز یکشنبه و در طول ایام هفته بین ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد تا ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد متوقف می شود


شاخص بورس
شاخص بورس در واقع معیارهای مهمی هستند که می تواند بیانگر وضعیت بورس ، سهام و اقتصاد یک کشور و جهان باشد. به همین دلیل برای معامله گران و سرمایه گذاران شاخص بورسی اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاقه زیادی به معاملات آن دارند. شاخص بورس طبق فرمول هایی از سهام شرکت ها به دست می آید. همچنین هر کشور می تواند شاخص های بورسی متنوعی داشته باشد که هر کدام کارایی خاص خود را داشته باشد.
ساعت معاملاتی شاخص بورسی
با توجه به اینکه بورس کشورهای مختلف ساعت های معاملاتی متفاوتی دارند شاخص بورس آنها نیز ساعت های معاملاتی متفاوتی دارند بنابراین با رجوع به نماد شاخص، می توان اطلاعات نماد از جمله ساعت معاملاتی را مشاهده کرد.
در معاملات شاخص بورسی باید به ساعت معاملاتی مهم ترین این شاخص ها یعنی شاخص های بورسی امریکا مانند داوجونز ، نزدک و اس اند پی که معامله آن علاقه مندان زیادی دارد توجه کرد.

شاخص های بورسی امریکا از روز دوشنبه ساعت ۲:۳۰ بامداد تا روز شنبه ساعت ۱:۳۰ بامداد در طول هفته قابل معامله هستند. معامله شاخص های بورسی علاوه بر تعطیلی در روزهای یکشنبه و ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد تا ۲:۳۰ دقیقه بامداد هر روز ، در ساعت ۰۰:۴۵ بامداد تا ۱:۰۰ بامداد هر روز به مدت ۱۵ دقیقه نیز غیر قابل معامله و تعطیل می شود.

سهام
همیشه سهام شرکت های بزرگ جهان برای سرمایه گذاران و معامله گران جذابیت خاصی داشته است به همین دلیل یکی از پر سوده ترین بازار های مالی جهان معامله سهام های شرکت بزرگ جهان است.

ساعت معاملاتی سهام

ساعت معاملاتی سهام شرکت های بزرگ جهان بستگی دارد که سهام شرکت در بورس چه کشوری باشد و متناسب با ساعت معاملاتی بورس همان کشور قابل معامله است.بیشتر سهام شرکت های بزرگ جهان در بورس کشور آمریکا معامله می شود بنابراین سهام از ساعت ۱۸ الی ۰۰:۴۵ در طول هفته از روز دوشنبه تا روز جمعه متناسب با فعالیت بورس آمریکا میتوان معامله کرد.

بهتر است برای معاملات خود از بروکر فارسی استفاده کنید تا به معاملات خود تسلط کامل داشته باشید یا دانلود بروکر فارکس را در نظر داشته باشید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۲:۵۱ توسط:تحریریه موضوع: نظرات (0)